První třídou začíná dětem velká změna v jejich životě. Končí období bezstarostných her a začíná doba vzdělávání. Snažila jsem se, aby vstup do 1. třídy byl pro děti příjemný. Proces adaptace proběhl ve třídě 1. D bez problémů.
Děti zvládly přechod do školy dobře, přispěla k tomu řada aktivit, například:
Byl libovolný zasedací pořádek, děti seděly pokaždé s někým jiným. Přispělo to k vzájemnému poznávání dětí. Nyní už má každé dítě ve třídě svého kamaráda a své místo v dané lavici.
Také jsme se seznámili s jednotlivými třídními pravidly, děti před tabulí ve skupinkách prezentovaly, co si pod daným pravidlem představují.
Často jsme seděli v kruhu, házeli jsme míčkem a ten kdo míček chytil, se všem představil. Obtížnější varianta byla, že si děti snažily vzpomenout na jméno svého spolužáka.
Pro spolupráci a procvičování počítání děti tvořily dvojice, trojice…
Děti si také zkusily pracovat ve skupinách.
Nezapomněli jsme na prohlídku školní budovy i okolí školy.
Spolupráci děti také zažily při různých hrách venku.
V kruhu jsme si společně ukazovali, co má mít prvňáček v aktovce, poznávali jsme jednotlivé učebnice, seznamovali jsme se vybavením penálu, procvičovali jsme barvy…
Ale také jsme nezapomněli na výuku. Už umíme počítat do 5, poznáme číslice 1-5, učíme se určovat vlevo, vpravo, před, za…Také uvoňujeme ruku a trénujeme jednotlivé tahy pro budoucí psaní písmen. (Nach)
Nechť si duben sebelepší bývá, ovčákovi hůl přec jen se zasněžívá.
Když dubnový vítr do stodoly fučí, po žních díru nenajde.
Při "virtuální prohlídce školy" se můžete projít chodbami a učebnami, nebo si otevřít konkrétní místa která vás zajímají jako tělocvična nebo školní jídelna.