První třídou začíná dětem velká změna v jejich životě. Končí období bezstarostných her a začíná doba vzdělávání. Snažila jsem se, aby vstup do 1. třídy byl pro děti příjemný. Proces adaptace proběhl ve třídě 1. D bez problémů.
Děti zvládly přechod do školy dobře, přispěla k tomu řada aktivit, například:
Byl libovolný zasedací pořádek, děti seděly pokaždé s někým jiným. Přispělo to k vzájemnému poznávání dětí. Nyní už má každé dítě ve třídě svého kamaráda a své místo v dané lavici.
Také jsme se seznámili s jednotlivými třídními pravidly, děti před tabulí ve skupinkách prezentovaly, co si pod daným pravidlem představují.
Často jsme seděli v kruhu, házeli jsme míčkem a ten kdo míček chytil, se všem představil. Obtížnější varianta byla, že si děti snažily vzpomenout na jméno svého spolužáka.
Pro spolupráci a procvičování počítání děti tvořily dvojice, trojice…
Děti si také zkusily pracovat ve skupinách.
Nezapomněli jsme na prohlídku školní budovy i okolí školy.
Spolupráci děti také zažily při různých hrách venku.
V kruhu jsme si společně ukazovali, co má mít prvňáček v aktovce, poznávali jsme jednotlivé učebnice, seznamovali jsme se vybavením penálu, procvičovali jsme barvy…
Ale také jsme nezapomněli na výuku. Už umíme počítat do 5, poznáme číslice 1-5, učíme se určovat vlevo, vpravo, před, za…Také uvoňujeme ruku a trénujeme jednotlivé tahy pro budoucí psaní písmen. (Nach)
Bujný květ - plný úl.
Na svatého Stanislava mají brambory svátek.
Při "virtuální prohlídce školy" se můžete projít chodbami a učebnami, nebo si otevřít konkrétní místa která vás zajímají jako tělocvična nebo školní jídelna.